Aangekomen! - Reisverslag uit Thái Nguyên, Vietnam van Freya Verstraete - WaarBenJij.nu Aangekomen! - Reisverslag uit Thái Nguyên, Vietnam van Freya Verstraete - WaarBenJij.nu

Aangekomen!

Door: Freya

Blijf op de hoogte en volg Freya

08 Maart 2015 | Vietnam, Thái Nguyên

Hallo lieve mensen,

Na 4 wilde weken rondtrekken in Thailand (voor deze verhalen verwijs ik door naar Julie haar blog: https://juliebruynseels.wordpress.com) en een weekje ontspannen in Hanoi, zijn we vandaag aangekomen in Thai Nguyen. Onze stageplek voor de komende weken, een kleine maar op het eerste zicht levendige stad. De volgende dagen gaan we nog wat meer op verkenning. Veel toeristen zien ze hier niet en ons begrijpen doen ze ook niet echt, dus we zullen snel een spoedcursus Vietnamees moeten gaan volgen. Momenteel is het nog redelijk vaag over wanneer we echt mogen beginnen werken in het ziekenhuis maar hopelijk wordt het morgen na ons bezoek aan de universiteit allemaal wat duidelijker. Ik zal morgen zorgen voor een update.

Ik kijk er wel enorm naar uit om te beginnen aan de stage, na die 5 weken vakantie begon ik me een beetje schuldig te voelen over al dat ‘niets’ doen. Ik kan me moeilijk een beeld vormen over hoe de verloskunde hier in zijn werk gaat gaan en zit met een helemaal vragen hierrond, ik ben heel benieuwd om op ontdekking te gaan. Spannend! Maar aan de verhalen van de mensen hier te horen, zijn er toch wel redelijk wat verschillen met België. Zowel op de manier van werken als naar de beleving rondom de zwangerschap en bevalling. Volgende week zal ik hier hopelijk al heel wat meer over kunnen vertellen.

Verder hoop ik dat het zonnetje van België ook naar hier komt want hier is het grijs, regenachtig en koud. Zeker na die 35 graden die we in Thailand hadden.

Vele groetjes en tot lees,
Freya

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Thái Nguyên

Freya

Buitenlandse stage Vroedkunde

Actief sinds 14 Jan. 2015
Verslag gelezen: 153
Totaal aantal bezoekers 3754

Voorgaande reizen:

01 Februari 2015 - 31 Mei 2015

Op stage in Vietnam

Landen bezocht: